FAQ’s

Ik wens geen vetverlies… is BOOST dan ook iets voor mij?

BOOST werd in de eerste plaats uitgewerkt voor mensen die gewicht willen verliezen of strakker willen worden.. maar iedereen heeft toch baat bij wat extra spierkracht en uithouding?

Om ons metabolisme terug een BOOST te geven focussen wij op krachttraining. Iedereen is gebaat met wat extra kracht. Het maakt het leven een stuk eenvoudiger en het voorkomt kwetsuren als je de oefeningen correct uitvoert. Het voorkomen van kwetsuren (lees voornamelijk lage rugpijn) heeft in de eerste plaats te maken met de manier waarop je beweegt. Wij hechten veel belang aan correct bewegen voor iedereen die bij ons komt trainen ongeacht zijn/haar trainingsdoel. In de eerste plaats zijn wij bewegingscoaches die een programma hebben geschreven voor mensen die wensen af te vallen. Wij COACHEN correct bewegen!

Zal ik niet te gespierd zijn?

Deze vraag krijg ik ook regelmatig en alleen van vrouwen.
De meeste mannen komen net bij mij om er gespierder uit te zien en dat kost heel erg veel moeite. Meestal zijn we al blij als de buik verdwijnt en de schouders wat breder worden. Voor vrouwen is het moeilijker om spiermassa aan te maken door het lagere testosterongehalte bij vrouwen.
Bodybuilders die graag opgezwollen spieren willen, moeten hier heel gericht voor trainen. Dit zijn trainingsschema’s met heel veel herhalingen aan een submaximale intensiteit. Daarom doen zij lange trainingen in de fitness. Dit doen wij niet! Wij doen het tegenovergestelde…
In al die jaren dat ik vrouwen begeleid om strakker te worden, heb ik nog geen enkele vrouw horen klagen dat ze te gespierd is geworden door het trainen.

Ik ben een absolute beginner…. is dit ook voor mij?

Ja. Iedere oefening is zo opgebouwd dat er op een eenvoudige manier progressies en regressies mogelijk zijn. Dit betekent dat zowel beginners als geoefende sporters helemaal voldaan naar huis zullen terugkeren.

Lukt dit ook als je enkel een dieet volgt?

Ik zal starten met het omgekeerd te stellen: als je niet op je voeding let, dan zullen de resultaten heel beperkt zijn. Om gewicht te verliezen is een aanpassing in je voedingsgewoontes de eerste prioriteit. Je calorie-inname beperken zal ervoor zorgen dat we gewicht verliezen door het verbranden van vet- en spiermassa. Die vetmassa willen we kwijt maar die spiermassa niet!
Vergeet niet dat spiermassa de belangrijkste motor is van ons metabolisme en dat het deze massa is die zorgt voor de juiste “look”. Een geslaagd resultaat hangt van meer af dan alleen vetpercentage. Je kan je ongetwijfeld wel die persoon voorstellen die mager is zonder een mooi figuur te hebben. Deze personen zijn “SKINNY FAT”. Krachttraining zorgt ervoor dat ons lichaam die spiermassa houdt en enkel je vetmassa verbrandt. Je metabolisme zal hierdoor niet vertragen en je krijgt de “look” waar je naar op zoek was.

Heb ik 2 verschillende gewichten nodig? Kan ik niet starten met ééntje?

Ja, je hebt ze beide nodig. Voor onze armen is 8kg soms al een zwaar gewicht maar 8kg (correct) opheffen van de grond is dan weer heel licht. Er is een groot verschil in kracht tussen onze benen en armen. Bovendien is het interessant om 2 verschillende gewichten te hebben want als we ze beide vasthouden dan moeten onze buikspieren harder werken om dat onevenwicht in balans te houden…